Забеспячэнне адпаведных умоў для атрымання адукацыі ў значнай меры залежыць ад аб’ёмаў бюджэтнага фінансавання і прынцыпаў размеркавання грашовых сродкаў сярод навучальных устаноў, таму ўдасканаленне фінансавай сістэмы для адукацыйнай сферы было і застаецца надзённым пытаннем. На гэта быў накіраваны пілотны праект па фінансаванні ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі. Асновай фінансавага эксперымента стала прымяненне нарматыву бюджэтнай забяспечанасці расходаў на навучанне і выхаванне ў разліку на аднаго навучэнца і пашырэнне права дырэктара школы па кіраванні выдзеленымі фінансавымі рэсурсамі. Як праводзіцца сёння пілотны праект, якія яго папярэднія вынікі і як ён будзе рэалізоўвацца ў гэтым годзе,  расказвае начальнік упраўлення сацыяльна-эканамічнага развіцця Міністэрства адукацыі Ірына Аляксандраўна БЕБЕХ.   Падрабязней на сайце "Настаўніцкай газеты"

«Калі б вы працавалі ў Міністэрстве адукацыі і адказвалі за дашкольную адукацыю, вырашэннем якіх пытанняў заняліся б у першую чаргу?» Адказаць на гэта пытанне прапанавалі бацькам, дзеці якіх наведваюць дашкольныя ўстановы. Цікава, што бацькі на першае месца паставілі павышэнне заробкаў выхавальнікам і іх памочнікам. А матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне і фінансаванне ўстаноў адукацыі яны паставілі толькі на другое месца. Падрабязней на партале Zviazda.By  

 Колькі часу настаўнікі еўрапейскіх краін выдаткоўваюць на выкладчыцкую і іншыя віды дзейнасці? Гэта пытанне стала тэмай даследавання, вынікі якога апублікаваў аналітычны часопіс «Educatіon Іndіcators іn Focus» (выданне выпускаецца пад эгідай АЭСР — Арганізацыі эканамічнага супрацоўніцтва і развіцця). Падрабязней на партале Zviazda.By

У Бе­ла­ру­сі пла­ну­ец­ца рас­пра­ца­ваць пра­фе­сій­ны стан­дарт пе­да­го­га.

Пра­ект кан­цэп­цыі раз­віц­ця пе­да­га­гіч­най аду­ка­цыі на 2015-2020 га­ды спе­цы­я­ліс­ты аб­мер­ка­ва­лі на па­ся­джэн­ні ка­ле­гіі Мі­ніс­тэр­ства аду­ка­цыі Рэс­пуб­лі­кі Бе­ла­русь. 

Кан­цэп­цыя вы­зна­чае ба­за­выя пе­да­га­гіч­ныя кам­пе­тэн­цыі, прын­цы­пы па­бу­до­вы на­ву­ко­ва-аду­ка­цый­на­га пе­да­га­гіч­на­га клас­та­ра, но­выя фор­мы і ме­та­ды ў пе­да­га­гіч­най дзей­нас­ці, уклю­ча­ю­чы маг­чы­мас­ці ар­га­ні­за­цыі ва­лан­цёр­ска­га ру­ху ў якас­ці пе­да­га­гіч­най прак­ты­кі. Публікацыя на партале Zviazda.By

Мифы родились от желания человека выдавать желаемое за действительное. Они удобны нам. Не заставляют напрягаться, чтобы действительно изучать положение дел, вовремя вмешиваться в процессы. Не требуют сравнения нашего опыта с другими. Попробуем разобраться в тех мифах, которые лежат на поверхности. Читать статью полностью на портале «СБ»: http://www.sb.by

«Тэма далейшага развіцця сістэмы адукацыі аказалася апошнім часам у цэнтры шматлікіх дэбатаў і дыскусій. Аналізам стану спраў у адукацыі займаліся тры спецыяльна створаныя для гэтага камісіі. Меркаванняў наконт шляхоў удасканалення работы галіны ў грамадстве шмат. Чаго хаваць: вучыць і даваць парады ў нас умеюць усе… Але пытанні і праблемы ёсць, і іх трэба вырашаць, — заявіла на калегіі Міністэрства адукацыі, дзе падводзіліся вынікі работы галіны за папярэдні год, намеснік прэм’ер-міністра краіны Наталля КАЧАНАВА. — Прычым вырашаць планамерна… Нельга дапускаць ніякіх шараханняў. У нас павінен быць дакладны план дзеянняў па ўдасканаленні сітуацыі ў адукацыі».  Падрабязней на партале Zviazda.By

З 1 студзеня бягучага года шэраг школ краіны атрымлівае фінансаванне па прынцыпова новай схеме: зыходзячы з вызначанага нарматыву на аднаго навучэнца, памножанага на фактычную колькасць вучняў. Гэта прадугледжана пастановай Савета Міністраў ад 19 снежня 2014 года № 1199 “Аб рэалізацыі пілотнага праекта па апрабацыі нарматыўнага фінансавання ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі”. Сёння такая схема фінансавання адукацыі прымяняецца ў многіх краінах, у тым ліку суседніх. 

 Экс­пе­ры­мен­там па ўка­ра­нен­ні ва ўста­но­вах аду­ка­цыі нар­ма­тыў­на­га фі­нан­са­ван­ня бу­дуць ахоп­ле­ны ўсе ўста­но­вы агуль­най ся­рэд­няй аду­ка­цыі го­ра­да Ба­ра­на­ві­чы: 5 гім­на­зій, 1 лі­цэй і 15 ся­рэд­ніх школ.Публікацыя на партале Zviazda.By

Можна бясконца спрачацца, вызначаючы самыя разнастайныя крытэрыі прэстыжнасці прафесіі, але, на мой погляд, ёсць тры ключавыя пункты, якія прадвызначаюць імкненне людзей выбіраць тое ці іншае рамяство. Публікацыя на "Форуме" Настаўніцкай газеты http://forum.ng-press.by

Меркаванні на старонках "ФОРУМА" - новага дадатка да Настаўніцкай газеты.


РУХАВІК ПЕРАМЕН 

Мужчын у сістэме адукацыі не так шмат, але кожны з іх на вагу золата. Як і наш герой Ігар Віктаравіч Якіменка. Ён ужо даўно працуе адміністратарам, але пастаянна павышае свой настаўніцкі прафесіяналізм: не так даўно абараніўся на катэгорыю “настаўнік-метадыст”. Ён не можа стаяць на месцы, таму ініцыіруе і праводзіць розныя новыя праекты, перабудовы.   Падрабязней на http://forum.ng-press.by

Пі­лот­ны пра­ект па апра­ба­цыі нар­ма­тыў­на­га фі­нан­са­ван­ня ўста­ноў агуль­най ся­рэд­няй аду­ка­цыі бу­дзе пра­ве­дзе­ны ў Бе­ла­ру­сі. Та­кое ра­шэн­не пры­няў урад, каб удас­ка­на­ліць ме­ха­ніз­мы бюд­жэт­на­га фі­нан­са­ван­ня ў сіс­тэ­ме аду­ка­цыі.   Публікацыя на партале Zviazda.By  24.12.2014 

Га­лі­на па­він­на больш пла­ціць за ква­лі­фі­ка­цый­ны ўзро­вень, каб пе­да­гог імк­нуў­ся да па­вы­шэн­ня сва­ёй ква­лі­фі­ка­цыі. Па­мер за­роб­каў па­ві­нен за­ле­жаць ад якас­ці пра­цы. Гэ­тыя дум­кі не­ад­на­ра­зо­ва агуч­ва­лі­ся ў са­мых роз­ных аў­ды­то­ры­ях і з са­мых роз­ных тры­бун. З 1 ве­рас­ня гэ­та­га го­да па­мер над­ба­вак за ква­лі­фі­ка­цый­ныя ка­тэ­го­рыі, на­рэш­це, быў пе­ра­гле­джа­ны ў бок па­вы­шэн­ня. Над­баў­ка за вы­шэй­шую ка­тэ­го­рыю ў пе­да­го­гаў вы­рас­ла ўтрая — з 30% да 90% та­рыф­на­га акла­ду (стаў­кі). За пер­шую ка­тэ­го­рыю ця­пер да­плач­ва­юць 55% ад та­рыф­на­га акла­ду (стаў­кі) за­мест 20%. За дру­гую ка­тэ­го­рыю — 30% за­мест 15%. А за ка­тэ­го­рыю «на­стаў­нік-ме­та­дыст» — 120% за­мест 40%.

Пра тое, што змя­ні­ла­ся для ра­бот­ні­каў га­лі­ны пас­ля ўня­сен­ня змя­нен­няў і да­паў­нен­няў у Ін­струк­цыю аб атэс­та­цыі пе­да­га­гіч­ных ра­бот­ні­каў, гу­та­рым з на­мес­ні­кам стар­шы­ні ЦК Бе­ла­рус­ка­га праф­са­ю­за ра­бот­ні­каў аду­ка­цыі і на­ву­кі Ра­ма­нам ДА­ПІ­РАМ.  Публікацыя на партале Zviazda.By 18.12.2014

Тэрмін паміж атрыманнем педагогам другой і першай кваліфікацыйнай катэгорыі скарочаны да двух гадоў. Пастановай Міністэрства адукацыі ад 26 лістапада 2014 года ў дзейны парадак правядзення атэстацыі педагагічных работнікаў унесены некалькі важных карэкціровак.  Публікацыя на партале Zviazda.By 16.12.2014

Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 26 лістапада 2014 года № 163 ў Інструкцыю аб парадку правядзення атэстацыі педагагічных работнікаў сістэмы адукацыі (акрамя педагагічных работнікаў з ліку прафесарска-выкладчыцкага складу ўстаноў вышэйшай адукацыі) унесены змяненні і дапаўненне.

Міністр адукацыі будзе надзелены правам прадастаўляць педагогам магчымасць атрымліваць пазачарговую кваліфікацыйную катэгорыю.  Публікацыя на партале Zviazda.By

Большасць пытанняў, што паступілі падчас прамой лініі са спецыялістамі Цэнтральнага камітэта галіновага прафсаюза, якая прайшла ў рэдакцыі “Настаўніцкай газеты”, тычыліся асаблівасцей праходжання атэстацыі на прысваенне і пацвярджэнне катэгорый. Сярод іх — як стандартныя сітуацыі, так і тыя, што патрабуюць дэталёвай прапрацоўкі. Прапануем вашай увазе адказы на гэтыя пытанні Рамана Восіпавіча Дапіры, намесніка старшыні Цэнтральнага камітэта галіновага прафсаюза.   Публікацыя ў "Настаўніцкай газеце" ад 23 кастрычніка 2014 г.  

Міністрам адукацыі Сяргеем Маскевічам зацверджаны пералік дакументаў для асобных катэгорый педагагічных работнікаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі. Як падкрэсліваец­ца ў лісце, накіраваным ва ўпраўленні адукацыі аблвыканкамаў і Камітэт па аду­ка­цыі Мін­гар­вы­кан­ка­ма, гэ­ты да­ку­мент за­цвяр­джаў­ся з мэ­тай ска­ра­чэн­ня да­ку­мен­та­а­ба­ро­ту ва ўста­но­вах агуль­най сярэдняй адукацыі і канкрэтызацыі пераліку да­ку­мен­таў, якія ўтва­ра­юц­ца ў дзей­нас­ці асоб­ных катэгорый педагагічных работнікаў у рамках выканання іх службовых абавязкаў. Публікацыя на партале Zviazda.By

Днямі ў рэдакцыі “Настаўніцкай газеты” прайшла прамая лінія. Aд чытачоў паступіла амаль паўсотні пытанняў. Працягваем друкаваць адказы на іх. На гэты раз у цэнтры ўвагі — пытанні працоўнага заканадаўства: працягненне і спыненне кантрактаў, прадастаўленне адпачынкаў, работа па сумяшчальніцтве і інш. На пытанні адказвае галоўны прававы інспектар працы Цэнтральнага камітэта Беларускага прафесійнага саюза работнікаў адукацыі і навукі Ларыса Васільеўна Манюк.

Урад Бе­ла­ру­сі да­ру­чыў Мі­ніс­тэр­ству аду­ка­цыі пра­доў­жыць экс­пе­ры­мент па апра­ба­цыі га­лі­но­вай сіс­тэ­мы апла­ты пра­цы ў шко­лах. Га­лі­но­вая апла­та пра­цы пе­да­га­гіч­ных ра­бот­ні­каў пра­ду­гледж­вае акра­мя вы­пла­ты пе­да­го­гам акла­ду, так­са­ма і да­дат­ко­выя вы­пла­ты, якія ад­люст­роў­ва­юць спе­цы­фі­ку іх ра­бо­ты, да­пла­ты за ўзро­вень ква­лі­фі­ка­цыі пе­да­га­гіч­на­га ра­бот­ні­ка і га­лі­но­выя вы­пла­ты за вы­ка­нан­не асоб­ных ві­даў ра­бот. Па­мер за­роб­каў пе­да­го­гаў ста­віц­ца ў пра­мую за­леж­насць ад якас­ці іх ра­бо­ты.

В помощь педагогическим работникам в издательстве «Пачатковая школа» изданы сборники серии «Квалификационный экзамен».В сборниках вы найдете: