Учреждение образования Федерации профсоюзов Беларуси "Международный университет "МИТСО" информирует, что  до 24 августа 2017 года производится прием документов для лиц, поступающих в университет и его филиалы для получения II ступени высшего образования (магистратура) по следующим специальностям:

Што змяняецца ў атэстацыі педагагічных работнікаў? Пацвярджаць вышэйшую кваліфікацыйную катэгорыю і катэгорыю “настаўнік-метадыст” кожныя пяць гадоў педагогам больш не давядзецца. Пастановай Міністэрства адукацыі ўнесены важныя змяненні ў Інструкцыю аб парадку правядзення атэстацыі педагагічных работнікаў. Новы дакумент прайшоў юрыдычную экспертызу і быў апублікаваны на Нацыянальным прававым партале. Пастанова ўступіла ў сілу 31 мая, а гэта значыць, што тыя педагогі, якія планавалі здаваць экзамен на пацвярджэнне сваёй катэгорыі, могуць расслабіцца.Публікацыя на на партале zviazda.by

В редакцию газеты «Беларускі час» пришло письмо от сторожа яслей-сада № 12 Речицы Валентины Д. «На собрании председатель профкома объявила буквально следующее: с 1 марта размер премирования работников из бюджетных средств, выделенных на эти цели, будет уменьшен с 20% до 18% с последующим уменьшением, а основанием якобы является некий документ от высшего руководства», – пишет наша читательница и просит объяснить, правомерны ли действия администрации детсада и каким документом регламентированы эти внезапные изменения.

В 2017 году на нормативное финансирование перейдут 642 гимназии и школы. Об этом в ходе совместного онлайн-заседания коллегии Минобразования и Центрального комитета профильного профсоюза сообщила заместитель Министра образования Раиса Сидоренко.

У мінскай сярэдняй школе № 61 прайшло пасяджэнне калегіі Міністэрства адукацыі, прысвечанае падвядзенню вынікаў работы адукацыйнай галіны за 2016 год і вызначэнню асноўных задач на 2017 год.

У пасяджэнні прынялі ўдзел першы намеснік кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь М.У.Рыжанкоў, віцэ-прэм’ер краіны В.І.Жарко, старшыні профільных камісій Палаты прадстаўнікоў і Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу, намеснікі старшынь аблвыканкамаў, Мінгарвыканкама, начальнікі ўпраўленняў адукацыі аблвыканкамаў, камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама, Беларускага прафсаюза работнікаў адукацыі і навукі, прадстаўнікі НАН Беларусі, Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях, іншых міністэрстваў і ведамстваў, рэктары УВА, дырэктары ўстаноў адукацыі. З асноўным дакладам на пасяджэнні выступіў міністр адукацыі І.В.Карпенка.

Надзённыя праблемы і актуальныя пытанні сістэмы адукацыі краіны дэталёва абмяркоўвалі падчас сустрэчы міністра адукацыі Ігара Карпенкі з лепшымі прадстаўнікамі настаўніцтва Магілёўшчыны. 

Пілотны праект па апрабацыі нарматыўнага фінансавання ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі будзе пашыраны. Адпаведнае рашэнне змяшчаецца ў пастанове Савета Міністраў ад 29 снежня 2016 года №1109.

Учитель — крепкое слово. Наверняка каждый вспомнит наставника, который терпеливо и мудро вел нас по жизни, формировал характер, взгляды и идеалы, повлиял на выбор пути. Одна из самых ответственных и благородных профессий на днях приобрела особый статус: впервые в истории страны присвоено почетное звание «Народный учитель Беларуси». Соответствующий указ подписал Президент. Первым народным педагогом стал Валерий Барашков из Могилева. Читать статью полностью на портале «СБ»: http://www.sb.by/obrazovanie-3/article/valeriy-vasilevich-narodnyy-uchitel.html 

Працую настаўніцай 27 гадоў. I мне падабаецца гэтая работа, да якой стаўлюся як да прэстыжнай справы. Можа таму, што выбар быў усвядомленым. Выбар як дзіцячая мара, якая спраўдзілася. Выбар як шчырае жаданне быць карыснай. Пафас? Для мяне — не. Беражліва захоўваю дома томік апавяданняў А.П.Чэхава. У пятым класе атрымала яго ў падарунак ад сваей настаўніцы рускай мовы і літаратуры ў сярэдняй школе N91 гарадскога пасёлка Дуброўна. Лілія Сямёнаўна Ждановіч для мяне падпісала гэтую кнігу. Яе светлае пажаданне "Няхай будзе будуныня твая цудоўнай высакароднымі справамі" яшчэ ў дзяцінстве падтрымала імкненне быць у гэтай прафесіі, быць паспяховым і выніковым педагогам. У маім лёсе было многа цудоўных Настаўнікаў. Яны вартыя памяці і павагі! На жаль, Лілія Сямёнаўна з тых, каго ўжо няма побач з намі. Але яе пажаданне як каштоўнасны жыццёвы арыенцір і цяпер дапамагае сустракаць на шляху цікавых, яркіх асоб, прыслухоўвацца да іх меркавання, параўноўваць сваю пазіцыю з іншымі.

Нас чарговы раз вярнулі да пытання "Як павысіць прэстыж настаўніцкай прафесіі?". Прымераўна сябе. Хочаце, падзялюся?

Выкладаю інфарматыку і матэматыку ў сельскай гімназіі. Не таму што ў горад не ўзялі, а таму што жыву, як з дзяцінства марылася: ёсць свой дом, участак зямлі. Працую ў садзе, разважаю аб прэстыжы.

3 якіх толькі трыбун у апошні час мы не чуем гэтае спалучэнне слоў — "прэстыж педагагічнай прафесіі"! Што ж такое прэстыж? Згодна з Вікіпедыяй, "прэстыж — вядомасць каго-небудзь або чаго-небудзь, заснаваная на высокай ацэнцы і павазе грамадства".

Як падняць прэстыж настаўніка? Я гэтую праблему бачу на чатырох узроўнях.

На дзяржаўным узроўні. Мяне заўсёды здзіўляў той факт, што ў нашым грамадстве недаацэньваецца настаўнік як прафесіянал. Шмат заслужаных артыстаў і спартсменаў, мастакоў і музыкантаў і зусім мала настаўнікаў. Тыя, прозвішчы якіх прасочваюцца ў прэсе, атрымалі званне "Заслужаны настаўнік" яшчэ ў БССР. А сярод педагагічных работнікаў рэспублікі сёння многа майстроў сваёй справы, сапраўдных прафесіянапаў і творцаў дзіцячых душ. Толькі ў маім горадзе Гомелі я ведаю некалькі дзясяткаў чалавек, якія заслугоўваюць як мінімум медаля за шматгадовую добрасумленную працу. Некаторыя з іх павінны насіць званне "Заслужаны настаўнік"! Трэба, каб кожны год хаця б 2—3 настаўнікі ад кожнай вобласці ўзнагароджваліся дзяржавай і іх вопыт рэкламаваўся ў сродках масавай інфармацыі. Аднак па тэлевізары паказваюць любыя конкурсы, акрамя педагагічных, — вось вам і прэстыж прафесіі!

Цікавая тэма для размовы. Так, можна пагаварыць і забыць, а можна задумацца і старацца выправіць тую сітуацыю, якая сёння існуе. Як я разумею настаўніцкі прэстыж? Гэта важкасць нашага слова, значнасць нашага меркавання, павага асобы настаўніка ў соцыуме. А гэта залежыць ад кожнага настаўніка ў прыватнасці.

Да 1 лістапада ўрад павінен унесці шэраг прапаноў па стымуляванні працы і павышэнні статусу педагагічных работнікаў. Пра гэта на жнівеньскім форуме «Сталічная адукацыя. Стратэгіі развіцця» паведаміла намеснік прэ'ер-міністра краіны Наталля КАЧАНАВА.  Публікацыя на партале http://zviazda.by

Сёння пытанне павышэння статусу настаўніка абмяркоўваецца на самым высокім узроўні. Як можно ацаніць прэстыж педагагічнай прафесіі ў наш час? Ад чаго ён залежыць? I як зрабіць, каб настаўнік, як і раней, стаў аўтарытэтным і паважаным чалавекам у грамадстве? Аб гэтым і не толькі разважаюць карыфеі педагагічнай працы, члены клуба "Крыштальны журавель". Публікацыі ў "Настаўніцкай газете" ад 25 жніўня 2016 г.

Забеспячэнне адпаведных умоў для атрымання адукацыі ў значнай меры залежыць ад аб’ёмаў бюджэтнага фінансавання і прынцыпаў размеркавання грашовых сродкаў сярод навучальных устаноў, таму ўдасканаленне фінансавай сістэмы для адукацыйнай сферы было і застаецца надзённым пытаннем. На гэта быў накіраваны пілотны праект па фінансаванні ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі. Асновай фінансавага эксперымента стала прымяненне нарматыву бюджэтнай забяспечанасці расходаў на навучанне і выхаванне ў разліку на аднаго навучэнца і пашырэнне права дырэктара школы па кіраванні выдзеленымі фінансавымі рэсурсамі. Як праводзіцца сёння пілотны праект, якія яго папярэднія вынікі і як ён будзе рэалізоўвацца ў гэтым годзе,  расказвае начальнік упраўлення сацыяльна-эканамічнага развіцця Міністэрства адукацыі Ірына Аляксандраўна БЕБЕХ.   Падрабязней на сайце "Настаўніцкай газеты"

«Калі б вы працавалі ў Міністэрстве адукацыі і адказвалі за дашкольную адукацыю, вырашэннем якіх пытанняў заняліся б у першую чаргу?» Адказаць на гэта пытанне прапанавалі бацькам, дзеці якіх наведваюць дашкольныя ўстановы. Цікава, што бацькі на першае месца паставілі павышэнне заробкаў выхавальнікам і іх памочнікам. А матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне і фінансаванне ўстаноў адукацыі яны паставілі толькі на другое месца. Падрабязней на партале Zviazda.By  

 Колькі часу настаўнікі еўрапейскіх краін выдаткоўваюць на выкладчыцкую і іншыя віды дзейнасці? Гэта пытанне стала тэмай даследавання, вынікі якога апублікаваў аналітычны часопіс «Educatіon Іndіcators іn Focus» (выданне выпускаецца пад эгідай АЭСР — Арганізацыі эканамічнага супрацоўніцтва і развіцця). Падрабязней на партале Zviazda.By

У Бе­ла­ру­сі пла­ну­ец­ца рас­пра­ца­ваць пра­фе­сій­ны стан­дарт пе­да­го­га.

Пра­ект кан­цэп­цыі раз­віц­ця пе­да­га­гіч­най аду­ка­цыі на 2015-2020 га­ды спе­цы­я­ліс­ты аб­мер­ка­ва­лі на па­ся­джэн­ні ка­ле­гіі Мі­ніс­тэр­ства аду­ка­цыі Рэс­пуб­лі­кі Бе­ла­русь. 

Кан­цэп­цыя вы­зна­чае ба­за­выя пе­да­га­гіч­ныя кам­пе­тэн­цыі, прын­цы­пы па­бу­до­вы на­ву­ко­ва-аду­ка­цый­на­га пе­да­га­гіч­на­га клас­та­ра, но­выя фор­мы і ме­та­ды ў пе­да­га­гіч­най дзей­нас­ці, уклю­ча­ю­чы маг­чы­мас­ці ар­га­ні­за­цыі ва­лан­цёр­ска­га ру­ху ў якас­ці пе­да­га­гіч­най прак­ты­кі. Публікацыя на партале Zviazda.By

Мифы родились от желания человека выдавать желаемое за действительное. Они удобны нам. Не заставляют напрягаться, чтобы действительно изучать положение дел, вовремя вмешиваться в процессы. Не требуют сравнения нашего опыта с другими. Попробуем разобраться в тех мифах, которые лежат на поверхности. Читать статью полностью на портале «СБ»: http://www.sb.by